Tisztelt Szülők!
A Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (KELLO) a tankönyvellátás hatékony lebonyolításának biztosítására internetes rendelési felületet működtet, melyen keresztül az iskolák minden tanév kezdete előtt megrendelik az aktuális tanévre vonatkozó tankönyveket. A rendelés diákonként történik, mely rendeléseket a KELLO összesíti, megrendeli a tankönyvek kiadóitól, majd ezt követően leszállítja az iskolákba, ahol a tankönyveket egyedi menetrend alapján kiosztják a szülőknek/diákoknak. Az intézményt váltó diákok számára, illetve egyéb esetekben is (pl.: elvesztett, megsérült tankönyvek) az iskolák év közben is tudnak a KELLO-tól tankönyveket rendelni, mely rendeléseket a KELLO egyedileg teljesíti.
A 2017/2018-as tanév tankönyvrendelésében az eddigiekhez képest a következő változás/változások lesznek:
• az általános iskolák 1-8 osztályában, valamint a középiskolák 9. évfolyamán minden diák térítésmentesen kapja a tankönyvet,
• a Szülői ügyfélkapun keresztül, az alap és pótrendelésben rendelt tankönyvek mellett az évközi rendelés tankönyveinek értéke is befizethető/utalható lesz,
• a szülői felületen a Dokumentumok menüben elérhető a 2017/2018-as tanév szülők részére összeállított tájékoztató, az Adatvédelmi tájékoztató, Üzletszabályzat és ÁFSZ, valamint a felület használatához segítséget nyújtó Felhasználói kézikönyv.
A szuloifelulet.kello.hu weboldalunkon az alábbi funkciók lesznek elérhetőek:
1. A szülő megtekintheti és jóváhagyását, illetve módosítási kéréseit jelezheti a Tankönyvfelelős részére:
o gyermeke(i) tankönyvrendelésével, (fizetős tanulók esetében)
o gyermeke(i) iskola által nyilvántartott személyes adataival (ez a funkció adatvédelmi okokból regisztrációhoz kötött) kapcsolatban.
2. A fizetős státuszú gyermekek szülei részére (10. 11. 12. stb. évfolyamtól) a csekkes fizetési mód mellett, lehetőséget nyújtunk elektronikusan letölthető számla igénylésére és más fizetési módok választására (utalás, bankkártyás fizetés). Azon fizetős tanulók részére, akiknek a szülői felületen megtörtént a tankönyv árának online befizetése és a számla elektronikus letöltése, nem küldünk külön nyomtatott számlát. Az iskolai rendelési felületen a fizetés ténye látható lesz a tankönyvfelelős számára.
3. A szülői felületen az Önök által jelzett módosítási igényekről az iskola üzenet formájában értesítést kap. A módosítási kérések elfogadása, végrehajtása - a szülő módosítási szándéka - mindaddig nem jelent tényleges adatváltozást, amíg a jogosult tankönyvfelelős azt át nem vezeti.
A Szülői ügyfélkapu a KELLO részéről egy kényelmi szolgáltatás, ezért az iskola dönthet úgy is, hogy a korábbi évek gyakorlatát követve írásban is kéri a szülőket a felületen már jelzett igények rögzítésére.
A felület használatát bemutató anyagot a Dokumentumok menüben találják.
A 2017/2018-as tanév szülőket és diákokat érintő, tankönyvrendeléssel, szállítással, visszáruzással és számlázással kapcsolatos legfontosabb tudnivalói:
A tankönyvrendelés 2017/2018. évi menetrendje:
1
. 2017. március 16.: KELLO megnyitotta a tankönyvrendelési felületet (tankonyvrendeles.kello.hu) az intézményi-, valamint a tanulói adatok áttöltésére és rögzítésére.
2.
2017. március 16.: KELLO megnyitotta a szülői felületet,
melyen az áprilisi tankönyv rendelések elektronikus formában jóváhagyathatók a szülővel/gondviselővel, amennyiben az iskola/szülő igénybe veszi ezen felület lehetőségeit.
3.
2017. április 1.: KELLO feltölti a tankönyvjegyzéket a rendelési felületre.
4.
2017. április 1 – 30.: tankönyvfelelősök leadják az alaprendeléseket, alaprendelés lezárása, fenntartói jóváhagyás.
5.
2017. május 15. – június 30.: tankönyvfelelősök módosíthatják az alaprendeléseket, legkésőbb ekkor kell a fiktív (nem nevesített) diákokat nevesíteni, fenntartói jóváhagyás itt is szükséges.
6.
2017. augusztus 1 – augusztus 25.: KELLO kiszállítja az alaprendelés során megrendelt tankönyveket, és a sajátos nevelési igényű gyermekek részére megrendelt fejlesztő eszközöket.
7.
2017. augusztus 28. – augusztus 31.: az alaprendelés hiányainak pótlása (az augusztus 25-ig ki nem szállított tankönyvek kiszállítása).
8.
2017. augusztus 21. – szeptember 15.: pótrendelés leadásának időszaka a tankönyvrendelési felületen a fenntartó jóváhagyásával.
9.
2017. szeptember 25 – től: KELLO kiszállítja a pótrendelésben megrendelt tankönyveket.
10.
2017. szeptember 25. – 2018. március 13.: évközi rendelés a tankönyvrendelési felületen, 2018. március 16. – április 30. közötti időszakban az évközi rendelést írásban az
ugyfelszolgalat@kello.hu e-mail címen fogadjuk az iskolák részéről.
11.
2017. szeptember 27. – október 1.: tankönyvfelelősök módosíthatják a tanulói státuszokban bekövetkezett, addig még nem rögzített változásokat.
Tankönyvek átvétele:
2017. augusztus végéig kapják meg az iskolák a megrendelt tankönyveket. Az átadás idejéről és rendjéről az adott intézmény fogja tájékoztatni a szülőket.
Számlázás, fizetés:
Azok a szülők, akik a postai befizetés mellett döntenek, számlájukat a tankönyvekkel együtt az iskolában kapják kézhez. A számla alsó, perforált részén találják a befizetéshez szükséges csekket. Kérjük, hogy a befizetést követően a feladóvevényt őrizzék meg.
Az online fizetést választó szülők nem kapnak csekkben végződő számlát, ők a szülői felületen keresztül tudják befizetésüket megtenni, és a kapcsolódó számlát pdf formátumban letölteni.
Befizetési határidő alaprendelésnél: 2017. szeptember 15.
Pótrendelés és évközi rendelés esetén a tankönyvek átvételét követő 14 napon belül.
Befizetés módjai:
- készpénzben, bankkártyával, valamint a Magyar Posta által elfogadott fizetési módokon, banki átutalással, bankkártyával online a szülői felületen keresztül.
-
banki átutalás: a KELLO
64400068-30107825-11100049 számú számlájára.
Banki átutalás esetén a közleményben mindenkor szerepelnie kell a tanuló nevének, 11 jegyű oktatási azonosítójának, vagy a számlán található ST-kódjának.
- a
szuloifelulet.kello.hu weboldalunkon keresztül bankkártyás fizetés (MasterCard, Maestro, Visa) egy regisztrációt követően lehetséges
Ha gyermeke iskolát vált:
- Térítésmentes diákok esetében az iskolával egyeztetve kell a váltásból következő esetlegesen a tankönyveket érintő teendőkről egyeztetni.
- Fizetős diákok esetében, ha a leszállított és átvett tankönyvekre nincs szükség, a szülő elállási jogával élve,
2017. szeptember 15-ig, saját költségén visszaküldheti a KELLO részére. Visszaküldeni, csak hibátlan, adott évben rendelt, új könyveket lehet. (A visszaküldött könyvekkel együtt kérünk küldeni egy elállási nyilatkozatot, és a tankönyvekről egy pontos listát.)
Visszaküldési cím:
Könyvtárellátó Nonprofit Kft. Üllő, Budaörs OLK 1000.
Jogosultsági státuszváltozás, illetve az ingyenességre jogosító határozatok leadásával kapcsolatban: a változás kezelésében, elfogadásában, illetve rendelési felületen történő rögzítésében a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. nem illetékes. Kérjük, ez ügyben az iskolával vegyék fel a kapcsolatot.
Lakcímváltozás: amennyiben a
szuloifelulet.kello.hu weboldalunkon keresztül kéri személyes adataikban történt változások rögzítését, amellett, hogy az iskola erről értesítést fog kapni, szükséges, hogy Önök is felvegyék a kapcsolatot az iskola tankönyvfelelősével.
Mi a teendő, ha nem tudja, vagy nem akarja az iskolán keresztül rendelni a tankönyveket? Felhívjuk szíves figyelmüket a
http://webshop.kello.hu/ oldalunkon található rendelési lehetőségre, melyet egy egyszerű regisztrációt követően érhetnek el. Webshopunkban, a 2017/2018-as tanévre vonatkozó tankönyvjegyzéken szereplő tankönyvek/munkafüzetek, augusztus második felétől válnak rendelhetővé. Ha az itt történő rendeléssel kapcsolatban segítségre van szükségük, kérjük, írjanak
webshoprendeles@kello.hu e-mail címre.
Ügyfélszolgálat:
Telefonszám: +36 1 237 6900
E-mail cím: ugyfelszolgalat@kello.hu
A Könyvtárellátó levelezési címe: 1391 Budapest Pf.: 204.
Segítő együttműködésüket megköszönve.
Üdvözlettel,
Könyvtárellátó Nonprofit Kft.